Πως θα Διαβάσετε Σωστά το Παραμύθι στο Παιδί σας

Τα οφέλη της παιδικής λογοτεχνίας

  • Η παιδική λογοτεχνία στοχεύει στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού. Μέσω του βιβλίου αποκαλύπτεται στο παιδί ένας νέος κόσμος γεμάτος γνώση. Συγχρόνως εγείρονται όλες οι αισθήσεις του, εξάπτεται η φαντασία του και προωθείται με ψυχαγωγικό τρόπο η δημιουργικότητά του.
  • Η αισθητική ανάπτυξη και η ηθική καλλιέργεια, αποτελούν μερικούς από τους κυρίαρχους στόχους της παιδικής λογοτεχνίας. Συγχρόνως με αβίαστο, ευχάριστο τρόπο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη γλώσσα, εξοικειώνονται με νέες λέξεις και εκφράσεις και μαθαίνουν να τη χειρίζονται με σωστό τρόπο.
  • Τέλος, βασικός σκοπός της παιδικής λογοτεχνίας είναι η υιοθέτηση θετικής στάσης απέναντι στο βιβλίο και τη διαδικασία ανάγνωσης, δηλαδή μια γενικότερη φιλαναγνωσία. Η φιλαναγνωσία όταν προωθείται ήδη από την προσχολική ηλικία τότε αποκτά χαρακτήρα εθελοντικό και καλλιεργείται σταδιακά ως στάση ζωής.

Αυτό σημαίνει ότι εάν το παιδί μας συνηθίσει τη διαδικασία του διαβάσματος από μικρή ηλικία, τότε το βιβλίο θα το συντροφεύει για ολόκληρη τη ζωή του.

Πώς να επιλέξω βιβλίο;

Λαμβάνουμε πάντα υπόψιν μας το ηλικιακό και μαθησιακό επίπεδο των παιδιών. Ανατρέχουμε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου για να ενημερωθούμε για την προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνονται τα βιβλία που επιλέγουμε.

Επιλέγουμε ανάμεσα σε διαφορετικά είδη βιβλίων (παραμύθια, μυθολογία, παιδικά περιοδικά, ποίηση, παιδικές εγκυκλοπαίδειες κ.λπ.), βασισμένα πάντα στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των παιδιών.

Πριν την ανάγνωση:

  • Επιλέγουμε έναν ήσυχο και αναπαυτικό χώρο, ο οποίος θα προωθεί την ανάγνωση
  • Χρήσιμο είναι να επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά τον τίτλο και το εξώφυλλο του βιβλίου.
  • Ρωτάμε τα παιδιά τι νομίζουν ότι θα γίνει στη συγκεκριμένη ιστορία, εξάπτοντας το ενδιαφέρον και την περιέργειά τους και δίνοντας κίνητρο για συζήτηση.

Κατά την ανάγνωση:

Χρησιμοποιούμε ερωτήσεις «ανοιχτού τύπου» πχ. Τι φαντάζεσαι ότι θα συμβεί στη συνέχεια; Γιατί πιστεύεις ότι ο ήρωας το έκανε αυτό;

Με τέτοιου τύπου ερωτήσεις ενισχύουμε την προβλεψιμότητα και δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να διατυπώσουν υποθέσεις και να σκεφτούν με δημιουργικό τρόπο, ταυτιζόμενα με τους κεντρικούς ήρωες της ιστορίας.

Προσπάθησε να αξιοποιήσεις κατά τη διαδικασία ανάγνωσης, παύσεις, αλλαγές στη φωνή, καθώς και ποικίλες εκφράσεις προσώπου και χειρονομίες, τα οποία μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και να αναδείξουν το κείμενο με διαφορετικούς τρόπους.

Μεταφηγηματικές Δραστηριότητες:

  • Δοκιμάστε να ζωγραφίσετε μαζί με τα παιδιά εικόνες και ήρωες του παραμυθιού που διαβάσατε.
  • Δραματοποιήστε το παραμύθι και παίξτε παιχνίδια ρόλων – βοηθώντας τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να «μπουν στη θέση των ηρώων».
  • Αναδιηγηθείτε την ιστορία – ενισχύοντας έτσι τον προφορικό λόγο των παιδιών.

Πηγή: shape.gr

Εργαστήρι Λογοθεραπείας στη Λάρισα

Το Εργαστήρι Άννα Χούρλια στη Λάρισα ειδικεύεται σε παιδιά με Διαταραχές. Καλέστε μας στο 2410 627 755 για περισσότερες πληροφορίες.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.