Η λειτουργία του Κέντρου Αξιολόγησης και Θεραπειών διέπεται από τις αρχές που αποτυπώνονται στο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας. Το Σύστημα Ποιότητας είναι βασισμένο στις απαιτήσεις που ορίζει το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2015, καθώς και στις νομοθετικές απαιτήσεις που προσδιορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας του Κέντρου.
Το Σύστημα Ποιότητας έχει σαν κεντρικό άξονα τους αναγνωρισμένους ως «Ενδιαφερόμενα μέρη» του Κέντρου. Τα παιδιά εξετάζονται για προληπτικούς, διαγνωστικούς και θεραπευτικούς λόγους. Ο σχεδιασμός έχει ως στόχο να καλύπτει τόσο τις απαιτήσεις & προσδοκίες των «Ενδιαφερόμενων μερών» του όσο και τις νομοθετικές απαιτήσεις που διέπουν τη λειτουργία του.
Βασικοί στόχοι του Συστήματος Ποιότητας είναι:
- Η τήρηση των αρχών που προδιαγράφονται από το Νομοθετικό και Κανονιστικό Πλαίσιο
- Ο συντονισμός και η παρακολούθηση όλων των υποστηρικτικών ενεργειών της λειτουργίας του θεραπευτηρίου, με σκοπό την διατήρηση υψηλού & αξιόπιστου επιπέδου υπηρεσιών.
- Η συνεχής εκπαίδευση και καθοδήγηση του προσωπικού, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της εργασίας του σύμφωνα με τις αρχές και τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από τη Διοίκηση και το Σύστημα Ποιότητας.
- Η δέσμευση της Διοίκησης σχετικά με την εχεμύθεια και την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των πελατών της .
- Η συνεχής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της συνολικής λειτουργίας του Συστήματος Ποιότητας μέσω της τακτικής παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας και καταλληλόλητας του.
Η επίτευξη των παραπάνω καθορίζεται μέσα από τις βασικές διεργασίες του Συστήματος Ποιότητας, οι οποίες καθορίζουν ενέργειες όπως:
- Η συστηματική παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος, μέσα από τα συμβούλια ποιότητας, στα πλαίσια των οποίων, εκτός των άλλων, καθιερώνονται και ανασκοπούνται αντικειμενικοί σκοποί για την ποιότητα.
- Ο σαφής προσδιορισμός των απαιτήσεων αλλά και ων προσδοκιών των πελατών και όλων των Ενδιαφερομένων Μερών.
- Η βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
- Η συνεχής παρακολούθηση της επίδοσης των προμηθευτών και όλων των εξωτερικών μερών και η δημιουργία καλού πλαισίου συνεργασίας με αυτούς.
- Η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των Τμημάτων
- Η συνεχής επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και η αναγνώριση των ευκαιριών της επιχειρησιακής γνώσης.
- Η τεκμηριωμένη και συνεχής παρακολούθηση και μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των «πελατών».
- Η εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων (ανθρώπινων, υλικών και άυλων), για την αποτελεσματική λειτουργία του Οργανισμού.
- Η εφαρμογή της διαχείρισης των κινδύνων.
- Η τεκμηριωμένη αναζήτηση αιτιών εμφάνισης προβλημάτων και αδυναμιών, ώστε να καθοριστούν και εφαρμοστούν οι απαραίτητες διορθωτικές ή / και προληπτικές ενέργειες, με σκοπό την αποφυγή της επανεμφάνισής των προβλημάτων και τη συνεχή βελτίωση.
- Η ενσωμάτωση της έννοιας της επιχειρησιακής συνέχειας στο σχεδιασμό της επιχειρηματικής στρατηγικής.
Η συνολική εφαρμογή των αρχών του συστήματος εξασφαλίζεται μέσα από την συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα, με κύριο σκοπό την δημιουργία της σχετικής συνείδησης των σκοπών και της φιλοσοφίας του συστήματος.
Η Διοίκηση του Κέντρου έχει ορίσει ως εκπρόσωπο της σε θέματα ποιότητας την Υπεύθυνη Ποιότητας κα Σταφίδα με ειδικό καθήκον τη συνεχή βελτίωση της λειτουργικότητας του Συστήματος Ποιότητας.
Η συνολική εφαρμογή των αρχών του συστήματος εξασφαλίζεται μέσα από την συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα, με κύριο σκοπό την δημιουργία της σχετικής συνείδησης των σκοπών και της φιλοσοφίας του συστήματος.